Audi Porsche

Audi, Porsche kutsuvad tagasi 32000 sõidukit seoses valesti joondatud tagasillaga

Audi and Porsche are recalling more than 32,000 sedans, coupes and SUVs from the 2020 and 2021 model years to address a rear axle alignment issue that may have been introduced by a previous defect-related repair.

Audi ja Porsche kutsuvad tagasi rohkem kui 32000 sedaani, kupeed ja linnamaasturit väljalaske aastastega 2020 ja 2021, et tegeleda tagasilla veaga, mis on põhjustatud eelmisest ebakvaliteetsest hooldusest.

See kampaania puudutab pea igat Audi sõidukit, mis on toodetud vahemikus 2020-2021 ja RS5 mudeli puhul ka mõningaid masinaid aastast 2019, kuid samas ei puuduta see igat konkreetset sõidukit kõikidest Audi mudelitest. Ainult need sõidukid, mis kutsuti tagasi seoses varasemate tagavedrustuse probleemidega (seoses mutriga, mis järele andis ning lasi tagumise otsa seadistusest lahti) ning mille sillad olid reguleeritud valesti, kuuluvad tagasikutsumisele ka käesoleva kampaania raames. Hoolimata sellest, et nimetatud hoolduse käigus kasutati küll kvaliteetseid varuosi, ei kuulunud tagasikutsumise protseduuridesse edasimüüjate instrueerimine selles osas, kuidas teostada silla reguleerimine kui hooldustööd on lõpetatud. Järgnevalt on avaldatud Audi vearaport:

„Kuivõrd tagasilla vedrustuse seadistuse kontroll polnud algselt tagasikutsumise 42L1 hooldusprotsessi osa, võis selle puudumisel ratta asend muutuda, mis omakorda võib põhjustada rehvi enneaegset ebaühtlast kulumist, mis viib haardumise vähenemiseni,” seisis raportis.

„Tagasikutsumisele kuuluvate sõidukite tagavedrustust kontrollitakse ning vajadusel 

reguleeritakse. Lisaks kontrollitakse sõidukite rehve, et tuvastada võimalik enneaegne või ebaühtlane kulumine seoses tagavedrustuse võimaliku ebaõige seadistusega. Ebaõigelt kulunud rehvid vahetatakse välja. Audi pakub kõnealuse tagasikutsumise raames hüvitusplaani,” märgitakse raportis.

Kuigi tegemist on eelmisest tagasikutsumisest väiksema veaga, võib siiski valesti seadistatud tagasild olla paras peavalu ning põhjustada rehvide enneaegset kulumist või purunemist. Audi sõnul võivad kliendid olla silmitsi sõiduki veidra käitumisega rooli keeramisel ning pidurdamisel lisaks ebanormaalse tagarehvi kulumisega. Ja loomulikult, kuna see vigast tüüpi mutrit kasutati pea kõiges, mida Audi ehitab, on ees päris tublisti kontrolltöid. Ca 40 000-st potentsiaalse veaga sõidukist, mis tagasi kutsuti ning millel avastati korrodeerunud mutter, umbes ¾ parandati ilma tagasilla seadistamiseta. 

Audi sõnul katab tagasikutsumise kampaania (hinga sügavalt sisse) A5 Sportback, RS5 Coupe, RS5 Sportback, S5 Sportback, A4 Allroad, A4 Sedan, A5 Cabriolet, A5 Coupe, A6 Allroad, A6 Sedan, A7, A8, Q5, S4 Sedan, S5 Coupe, S5 Cabriolet, S6 Sedan, S7, S8, SQ5, 2021 Q5 Sportback, Q7, Q8, RS6 Avant, RS7, RSQ8, SQ5 Sportback, SQ7, and SQ8. Palju õnne, kui oled ostnud R8 – see jääb loetelust välja. Porsche kutsub tagasi ainult 2020-2021 Cayenne´ mudelid. 

Omanikke teavitatakse, et nende sõiduk kuulub tagasikutsumisele ning nad ei peaks eeldama, et nende sõidukeid tagasi ei kutsuta lihtsalt sellepärast, et need pole kunagi hooldust vajanud; kui aga sõiduk osteti kasutatuna, võib juhtuda, et uus omanik ei saagi kunagi teada, et see parandus on tehtud. Ole valmis märgukirjaks Audilt või Porschelt.