fonr bronco ostanautod

Ford Bronco kisub katuse pealt

Ehk mäletate Ford Bronco kõvakatuse ümber tekkinud kõmu – sama maasturi osa ümber, mis lükkas kauaoodatud mudeli algse väljalaskmise edasi ja põhjustas seejärel veidra kulumise tõttu tagasikutsumise. Eelkõige ilmnes mõnel katuseelemendil tootmisdefekt, mis põhjustas nende värvimuutuse ja võrgulisuse teatava niiskusastme (loe: mõne kliendi jaoks igapäevased tingimused) korral.

Nüüd näib, et Ford on selle teema lõpetanud, otsustades kõik tagasikutsutud kõvakatused hävitada.

Tegelikult tegi firma ilmselt avalduse, et kõvakatused “utiliseeritakse”, et need igaveseks kaoksid.

“Need utiliseeritakse, et neid ei saaks edaspidi edasi müüa ega autodele uuesti paigaldada,” ütles Bronco turundusjuht Mark Gruber intervjuus Detroit Free Pressile.

Ilmselt ei saa defektseid kõvakatuseid ümber töödelda, sest need on “täiesti valmis”, mis tähendab nendes sisalduvaid kemikaale või komponente, mida ei saa ümber töödelda. Olen kindel, et Greenpeace rõõmustab selle uudise üle.

Nendele probleemidele vaatamata jääb Ford truuks Webastole, Saksamaa ettevõttele, mis jätkab uue toodangu arendamist Michiganis. Praegusel ajal valmistab tarnija katuseid Plymouthis ja uus tehas on osariigi neljas. Webasto omalt poolt on ametlikult teatanud, et on astunud “korrigeerivaid samme” võrgulisuse probleemi lahendamiseks, märkides, et probleem on puhtalt kosmeetiline ega mõjuta katuse funktsionaalsust.

Ühes teises intervjuus teatas Gruber: “Meil on hea meel teatada, et vahetasime välja katused Broncodel, mis asusid Michigani koostetehases. Tahtsime olla veendunud, et need autod vastavad meie kvaliteedistandarditele.”

See tähendab, et saabus lõpp Bronco maasturite parvedele, mis seisid kurvalt Detroidi parklates uute katuste ootuses enne esindustesse saatmist. Juba tellimuse saanud omanikud või need haruldased Broncod, mis jäid pidama uute autode parklasse, saavad uue katuse esinduses.

Rääkides esindustest, siis üks firmadest, kellega ajaleht Freep ühendust võttis, väidab, et kõvakatuse vahetus toimub “ühe vahetusega”, mis kõlab ebausutavalt. Bronco katuse eemaldamisele kulub paarkümmend minutit, paigaldamisele umbes sama palju. Isegi kui arvesse võtta aega, mis kulub töösse uppunud tehnikul kliendi Bronco boksi ajamiseks, lattu minemiseks, töö tegemiseks ja seejärel uue katusega maasturiga parklasse tagasi sõitmiseks, ei ole mingit põhjust, miks tööle peaks kuluma kauem aega. Kui esinduse klienditeenindus kulutab Bronco kõvakatuse väljavahetamisele 8-tunnise päeva, krabavad nad ilmselgelt raha Fordi garantiiosakonnast. Eks ole, esindus ajab äri.

See tuletab teie alandlikule teenrile meelde sarnaseid juhtumeid Detroidis tootmise ajaloos, nagu W23 Kelsey Hayesi veljed, mis kippusid vägeva 426 Hemi tohutu jõuga kokkupuutel süngetest mutrikoostudest valla pääsema. Neid velgi hindavad kollektsionäärid nüüd kõrgelt, sest enamik neist visati minema pärast seda, kui Chrysler need teistega asendas. Arvestades, et Ford hävitab kõik kõvakatused, võib eeldada, et sama juhtub ka õnnetute Bronco katustega.