Volvo

Miks Volvo ei ole „wannabe” teiste üleilmsete premiumklassi mängijate seas

Volvo tegevdirektor selgitab, mis sõidukitootja ei ole „wannabe” üleilmsete premiumklassi autotootjate seas.

Volvo tegevdirektor Hakan Samuelssoni sõnul on firmal olnud rekordiline turuosa aastal 2021 ning see annab märku sellest, et Volvo ei ole „wannabe” premiumklassi tootjate hulgas.

„Nüüdseks on meie käes pisut enam kui 1 protsent ülemaailmsest turust,” teatas Samuelsson usutluses Automotive News Europe´le reedel, kui käsitleti autotootja 2021 finantsaruande tulemusi. „Kümme aastat tagasi kuulus meile 0,6 protsenti ülemaailmsest sõidukite müügist”

Samuelsson, kelle pea 10 aastane tegevus autotootja tegevdirektorina saab läbi järgmisel kuul, viis Volvo 6760 sõiduki müügini aastal 2021 ning seadis sellega maailma mastaabis uue rekordi.

See oleks olnud 7 kord viimase kaheksa aasta jooksul, mil Volvo teeb ülemaailmsel autoturul sellise rekordi.

„Päeva lõpuks ongi just see kõige olulisem – kui tugev sa sõidukiturul oled,” ütles Samuelsson, kes 2012 oktoobris asus juhtuma ebaselge tulevikuga ettevõtet, mille Ford Motor oli 2010. aastal müünud Hiina ettevõttele Zheijang Geely Holding. 

Tol aastal hinnati Volvo väärtuseks 124,5 miljardit krooni ning selle tegevusmarginaal oli 0 protsenti.

Reedel avaldatud andmetele tuginedes on Volvo väärtuseks 282 miljardit krooni (30,3 miljardit dollarit) ja ettevõtte tegevusmarginaaliks on 7,2 protsenti. Mõlemad on rekordilised tulemused.

Samuelssoni sõnul on 1 protsent siiski väike osa, kuid ta usub, et sellisele tasemele jõudnuna on Volvo kindlustanud oma ülemaailmse positsiooni premiumtootjate turul. 

„Volvo ei ole nüüd enam „wannabe”,ˮ ütles Samuelsson. „Ma arvan, et me oleme osa tõsiseltvõetavatest alternatiividest neile klientidele, kes kuuluvad premiumklassi hulka”.