Uus Kia EV4 suurendas elektriliste linnamaasturite mudelivalikut
Kia elektrisõidukite mudelivalikut valmistub täiendama uus keskmise suurusega maastur EV4, mille ilmumist oodatakse juba 2022. aastal ja müükide starti aasta hiljem.
Kirjastusele Auto Express teadaolevalt laseb ettevõte Kia pärast ainulaadset elektrilist crossoverit EV6 välja veel kaks täielikult elektrilist mudelit prefiksiga EV. Kia Europe müügiosakonna juhi Sjoerd Knipping’u sõnul saab Korea kaubamärgi järgmiseks, tähtedega EV märgistatud, “veduriks” suur elektriline maastur, mis on orienteeritud ameerika turule. Kuid mis on meie jaoks eriti huvitav on see, et sellele järgneb ka Euroopa turule mõeldud mudel. Knipping märkis, et sel moel „hoiab ettevõte tasakaalu” USA ja teiste territooriumide vahel.
Ettevõttele Kia kuulub kaubamärk EV, mille indeks on vahemikus EV1 kuni EV9. Suur maastur võib saada märgistuse EV7 või EV8 ning sellest saab seitsmekohaline crossover, Hyundai Ioniq 7 SUV maasturi analoog, mille väljalaske aastaks kuulutati 2024. Sellele järgneb crossover potentsiaalse nimega EV4, mis on suuruselt sarnane lähimate konkurentidega Volvo C40 ja Mercedes EQA; need kaks eelkäijat annavad esialgse ettekujutuse tulevase mudeli kohta. Disaini elemendid on suuresti inspireeritud mudelist EV6 ning näib, et EV4 laenab sellelt esilaternad ja tagumise LED paneeli korpuse kogu laiuses koos „musklilise” pinnaga ja Kia uue logoga.
Mudel EV4 hakkab põhinema modulaarsel elektriautode platvormil E-GMP, mille tootjaks on Hyundai-Kia Group. Võrreldes mudeliga EV6 (2900 mm) tagab pisut vähendatud teljevahe mõõtmed, mis on lähedased uue viienda põlvkonna crossoveri Kia Sportage Euroopa mudeli mõõtmetele. Salongi optimaalne siselahendus, mis sai võimalikuks tänu universaalsele platvormile, suurendab sõiduki siseruumi ja vähendab kompormistsete sõlmede arvu võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukiga. Ja isegi lühema teljevahega saab mudel EV4 tõenäoliselt kasutada EV6 akutehnoloogia eeliseid.
See tähendab aga, et 58 kWh ja 77,4 kWh mahtuvusega akud tagavad keskmise suurusega maasturile EV4 maksimaalse sõidukauguse üle 480 km. Olge samuti valmis kahemootorilise transmissiooni ilmumiseks, mis tagab nelikveo ja võimsuse kuni 321 hj ja koos sellega odavama ühemootorilise versiooni ilmumiseks võimsusega 226 hj.
Konstruktsioon E-GMP pakub elektroonilist arhitektuuri 800V ja kiiret laadimist võimsusega kuni 350 kWh, kusjuures suur aku laetakse 10 protsendist kuni 80 protsendini vaid 18 minutiga ja annab võimaluse läbida 38 km vahemaa vaid viie minutiga.
Sellegi poolest, nagu märkis Knipping, et vaatamata sellele, et paljud Kia elektriautod pärivad edaspidi E-GMP platvormi, see „ei hakka teenindama kõiki segmente ning sealhulgas kõige väiksemaid.” Ja lisas: „Kõik autod ei vaja 800V tehnoloogiat. Võib-olla sobiks selle asemel hoopis meie 400V tehnoloogia? Peab vaatama, millistele turu segmentidele sobivad E-GMP platvormil põhinevad elektrisõidukid (sellised, nagu näiteks e-Niro) ja milliste turu segmentide jaoks on vaja uut platvormi.”
Aastaks 2025. plaanib Kia luua mudelivaliku 11st elektriautost: kuus täielikult autonoomset ja viis E-GMP platvormil põhinevat elektrilist mudelit. Knipping ütleb: „Peame paika seadma prioriteedid ja tuvastama sektorid, mis keskenduvad elektrisõidukitele ja sektorid, kus enam on eelistatud moodulid ICE.”
Selle ulatusliku täieliku elektrifitseerimise programmi raames võime juba järgmisel aastal oodata ettevõttelt Kia suurt EV7 või EV8 maasturi mudelit. Ja samal 2022. aastal või järgmise aasta alguses võib toimuda mudeli EV4 debüüt koos müükide stardiga 2023. aastal.