6 peamist põhjust, miks võib süttida mootori rikke hoiatustuli (Check Engine)

6 peamist põhjust, miks võib süttida mootori rikke hoiatustuli (Check Engine)

Vastavalt Forbes andmetele, enam kui 9 miljonit Ameerika sõiduki juhti ignoreerivad oma mootori rikke hoiatustuld 3. kuud või rohkem. Sõidukite juhid riskivad mitte ainult enda turvalisusega, vaid ka sõiduki kahjustuste astme süvenemisega. Mootori rikke hoiatustuli teatab vajaduse kohta pöörduda abi saamiseks teenindusjaama. Remondi maksumuse arvutamiseks on vaja läbi viia diagnostika, et teha kindlaks põhjus, miks lamp süttib. Mootori rikke hoiatustulega süttimisega seotud, kõige sagedamini tehtavad, remonditööd:

1. Lõtvunud, puuduv või rikkis kütusepaagi kork.

See on üks teguritest, mis põhjustavad mootori rikke hoiatustule süttimist. Kütusepaagi kork hoiab ära bensiini aurustumise ja hoiab vajalikku rõhku kütusesüsteemis. Kui kütusepaagi kork on lõhutud või puudub, tuleb see teenindusjaama esimesel külastusel välja vahetada.

2. Hapnikuanduri rike.

See on seade, mis vastutab põletamata hapniku koguse kontrollimise eest. See mõõdab samuti ka kütuse kogust. Õigeaegselt kõrvaldamata hapnikuanduri rike võib kahjustada auto katalüüsmuundurit.

3. Katalüüsmuunduri kahjustus

See on auto väljalaskesüsteemi osa, mis vastutab vingugaasi ja muude põlemisel tekkivate kahjulike gaaside muundamise eest kahjututeks aineteks. Regulaarne tehniline hooldus aitab vältida katalüüsmuunduri rivist väljaminekut. Kütusekulu suurenemine ja võimsuse vähenemine – katalüüsmuunduri rikke sagedased tunnused.

4. Õhulugeja (MAF) anduri rike

See seade on ette nähtud mootorisse siseneva õhu koguse hindamiseks. MAF rikke sagedasemad sümptomid on suurenenud kütusekulu, mootori raskendatud käivitamine, läbikukkumine gaasipedaali vajutamisel ja mootori seiskumine.

5. Heitgaaside ringlussevõtu süsteemi (EGR) ventiili rike

See on süsteem, mis vähendab sõiduki mootorist eralduvat lämmastikku, võimaldades sellel tõhusamalt töötada. See suunab kuumad heitgaasid põlemiskambritesse, mis hõlbustab kütuse kuumutamist ja põlemist. Ummistunud ventiili saab puhastada ja uuesti paigaldada.

6. Vaakumi leke

Igal sõidukil on vaakumsüsteem, mis vastutab paljude funktsioonide eest. Vaakumiga töötab näiteks pidur. Äärmiselt madalate ja kõrgete temperatuuride toimel vaakumvoolikud kuivavad ja pragunevad aja jooksul. Vaakumi leke võib põhjustada mootori rikke hoiatustule süttimise. Ohutuim viis taoliste kontrollimatute lekete vältimiseks on sõiduki regulaarse tehnilise hoolduse läbimine.

Sõidukite regulaarse tehnilise hoolduse läbimise ja remondi olulisust on raske üle hinnata. Lisaks sõiduki heas seisukorras hoidmisele annab see võimaluse tulevikus vältida kulukat remonti.