Neli liiklusummikutest tingitud efekti, mis mõjutavad autot
Liiklusummikute mõju sõidukile väljendub pidurdamises ja kiirendamises, mis põhjustab märkimisväärset kulumist. Pidurite sagedasest kasutamisest tulenev mõju on suurem kui tühikäigul sõitmisest tulenev efekt. Piduri korduv kasutamine põhjustab järgmisi tagajärgi:
1. Kütusekulu
Pidurid vajavad töötamiseks energiat. Liiklusummikutes peate säilitama tasakaalu pidurdamise ja auto kiirendamise vahel. Kuigi auto on liikumises, raiskate tühikäiguga võrreldes palju rohkem kütust. Riigis sõitvad sõidukid raiskavad umbes 3 miljardit gallonit kütust.
2. Pidurite kulumine
Kulunud pidurid on samuti liiklusummikutest tingitud autot mõjutav efekt. Tuleb meeles pidada, et perioodiline kiiruse vähendamine 10 miili võrra nullini põhjustab paljude osade kulumist. Pidurite sagedase kasutamise tagajärjeks on piduriklotside ja muude pidurisüsteemi osade kulumine. Mõned tüüpilised märgid, et teie pidurid vajavad väljavahetamist, on järgmised:
- Sõiduk tõmbub pidurdamisel küljele
- Piduripedaal tundub teistsugune (pehmem ja vajub „läbi põranda“)
- Rool vibreerib pidurdamisel
- Kogu masin vibreerib pidurdamisel
- Sõiduk kriuksub pidurdamisel
3. Vedelikud
Erinevalt õlist ja jahutusvedelikust ei ole pidurivedelik saastunud ega aurustu. Sõltuvalt kliimast võib see siiski niiskust absorbeerida, mis alandab keemistemperatuuri. Sellisel juhul väheneb vedeliku tõhusus ja see võib kahjustada pidurisüsteemi. Pidurivedeliku regulaarseks kontrollimiseks oleks soovitav konsulteerida eksperdiga.
Jahutusvedeliku aurustumine ja õli saastumine on samuti liiklusummikute tulemus. Regulaarne ülevaatus mehaaniku poolt tagab, et sõiduk töötab tõrgeteta. Viis peamist vedelikku, mida tuleb regulaarselt kontrollida, on järgmised:
- Mootoriõli
- Käigukastivedelik
- Jahutusvedelik
- Pidurivedelik
- Roolivõimendivedelik
Tasub märkida, et enamiku vedelike vahetamiseks on vaja spetsialisti. Tootjad soovitavad oma sõidukite jaoks ka teatavat tüüpi vedelikku. Enne mis tahes vedeliku vahetamist on soovitatav konsulteerida oma automüüjaga või sertifitseeritud spetsialistiga.
4. Ajamirihm
Veorihm, mida nimetatakse ka spiraaliks, asub sõiduki mootoril ja toimib koos veorihma süsteemi rihmarataste, juhtrattaratta ja tühikäigurattaga. See on oluline seade, mis annab energiat kliimaseadmele, roolivõimendile, vahelduvvoolule ja isegi jahutussüsteemi veepumbale.
Tavaliselt ei tekita veorihmad probleeme, kui neid kasutatakse viis aastat või umbes 50 000 miili jooksul. Aja jooksul aga rikneb rihm kõrge temperatuuri ja igapäevase sõidu käigus tekkiva hõõrdumise tõttu. Liiklusummikud võivad sellele kulumisele oluliselt kaasa aidata. Järgmised märgid võivad viidata sellele, et veorihm on tõenäoliselt rikutud:
- Kriuksumine või müra sõiduki esiosas
- Vigane kliimaseade ja roolivõimendi
- Mootori ülekuumenemine
- Rihma kulumine ja mõrad