Miks ennustab VW juht, et autoroolid saavad olema kümnendi keskpaigaks üheks valikuvõimaluseks?
Isesõitvate autode ning kõrgtehnoloogiliste juhtimisseadmete arendaja Mobileye esindaja Jungwirth ootab juhita taksosid tänavatele juba järgmisel aastal.
Endine Volkswageni ja Apple juht Johann Jungwirth on sõltumatutest sõiduvahenditest kõneledes enesekindel.
Jungwirth, kes on nüüd Intel´ile kuuluva Mobileye asepresident, ootab ilma juhtideta taksosid Saksamaa tänavatele järgmise aasta jooksul.
Mobileye on täiendamas kaamera-põhist juhiabi süsteemi Luminari toodetud lidar´iga (radarilaadne tuvastussüsteem, mis kasutab heli asemel laserkiirt) ning ettevõttel on luba testida 4 taseme tehnoloogiat Saksamaal, mis aitaks kaasa juhita sõidukite kättesaadavamaks tegemisele just tavakasutajatele.
Robot-takso sõidukipargile oodatakse 4 taseme võimekuse lisamist perioodil 2022 ja 2025 ning see tähendaks sõidukile iseseisva juhtimisvõime loomist.
Tema sõnul on mainitud perioodil tehnoloogia areng järjest kõikehõlmavam.
Aastatel 2024 – 2025 on tema hinnangul 4 taseme juhiabi süsteem standardvarustuses kõrgklassi kuuluvates sõiduvahendites ning sama tehnoloogiat pakutakse võimaliku lisavarustusena ka teistele sõidukitele.
„Sellest perioodist alates võib inimene ise otsustada, kas ta soovib osta rooliga või roolita autot,” lisas Jungwirth Automotive News Europe sõsarväljaande, Automobilwoche korraldatud tarkadele sõidukitele keskendunud konverentsil.
Tema ennustus näib õige olevat arvestades premiumklassi sõidukitootjate huvi roolita autode arendamise vastu.
Viimane selline on Audi Grandsphere ideeauto. Suurel luksuslikul sedaanil on võime muunduda laundžiks selliselt, et sõiduki rool liigub juhi eest ära ning juht saab mugavalt puhata kuni 60 kraadise tagasuunalise kaldega istmel.
Audi esindajate sõnul on neil soov müüa 4 taseme juhiabi süsteemiga sõidukeid klientidele aastal 2026.
Saab näha, kas selliseid mudeleid tõesti ka pakkuma hakatakse ning seda siis koos või ilma roolirattata.