BMW-kontsern viib oma elektri- ja gaasiautod ühele platvormile
Autode arhitektuur on muutunud autotööstuses tavapäraseks, kuid paindlikkuse osas viib BMW selle järgmisele tasemele, viies 2020ndatel aastatel suurema osa oma aku- ja kolbmootoriga autodest ühele platvormile. Kontsern teatas, et tulevane Neue Klasse arhitektuur asendab lõpuks praegu kasutusel olevad UKL- ja CLAR-plokid.
Neue Klasse platvorm, mis peaks ilmuma 2025. aastal, on aluseks uue põlvkonna elektriautodele, sealhulgas nendele, mille proportsioonid erinevad sellest, mida oleme harjunud BMW puhul nägema. Elektrimootor nõuab vähem ruumi kui nelja-, kuue- või kaheksasilindriline mootor, mistõttu saavad konstruktorid anda elektriautodele lühikesi ülendeid (kui need vastavad ohutusnõuetele) ja pikka rattavahet. Kuid enamik tuttavate proportsioonidega mudeleid, mida juba tunneme ja armastame, nagu 3. seeria ja X5 mudelid, liiguvad 2020ndatel aastatel samuti Neue Klasse platvormile, vahendab Automotive News.
Artikli kirjutamise ajal põhinevad peamised BMW mudelid kahel juhtival platvormil: UKL ja CLAR. UKL-i kohtab esiveolistes autodes, nt Mini Hardtop, 1. seeria luukpära ja 2. seeria Gran Coupé. CLAR-põhised mudelid hõlmavad tagaveolisi autosid nagu 3., 5., 7. ja 8. seeria, samuti X5 ja X6. Mõlemat platvormi saab varustada nelikveoga ja mõlemat saab varustada bensiini-elektrilise hübriidkäigukastiga.
Need põhimõtted ei muutu, sest 2020ndate teisel poolel liigub mudelivalik Neue Klasse põhimõtetele. Selle modulaarseks muutmise abil saab BMW ehitada tagaveolise 3. seeria, nelikveolise X5, esiveolise 1. seeria, kahe mootoriga elektrisedaani ja vesinik-elektrilise crossoveri, kasutades sama põhitehnoloogiat ja arvatavasti samal konveieril. Nagu varem teatatud, pakutakse Neue Klasse põhiseid mudeleid paljudes turusegmentides, alates seeriaautodest kuni suure jõudlusega M-mudeliteni.
BMW strateegia on tavatu; kontserni kolleegid ja konkurendid investeerivad kõvasti ainult elektrimootoritele mõeldud arhitektuuride arendamisse. Näiteks ei saa Volkswagen autole paigaldada MEB-põhist turbomootorit. Nagu nimigi ütleb, toetab Mercedes-Benzi moodulelektriarhitektuur (MEA) täielikult elektrilisi mudeleid. Teist teed valides kasutab BMW ära mastaabisäästu ning teoreetiliselt tuleb tootmisprotsess lihtsam ja paindlikum. Olenemata sellest, kas elektriautode müük kasvab või langeb, suudab BMW igal juhul nõudlust rahuldada.
Kontserni juhtide sõnul moodustavad aastaks 2030 elektriautod umbes 50% BMW ülemaailmsest müügist. Järgmise kümnendi vahetusel on autod Mini üksnes elektrilised. Münchenis asuv ettevõte andis siiski mõista, et sisepõlemismootorit on veel vara maha matta. Peadirektor Oliver Zipse teatas, et BMW “ei kavatse lõpetada sisepõlemismootorite arendamist”, sest nõudlus “püsib tugev veel aastaid”. Universaalse ja kõigile mudelitele sobiva platvormi loomine toonitab ettevõtte poolehoidu suure oktaaniarvuga jõuallikatele.