Golfil uus sportversioon (Volkswagen Golf)
Äratades taas huvi oma Golfi luukpära uue versiooni vastu, kuulutab Volkswagen selle erakordselt kiireks sõidukiks või kui eelistate: Märkimisväärselt kiireks transpordiks (Notably Fast Transport )(NFT).
Oletused ja teoreetilised spekulatsioonid võimalike valikute kohta ulatuvad uuendatud Golf TCR-ist müütilise Golf R Plusini.
Volkswagen postitas oma Facebooki lehele vastava tiiseri, millele oli lisatud pildiallkiri: “Toome turule NFT-d. 2022. aasta veebruaris. Lisaks sellele, et auto on selgelt identifitseeritud Golfi mudelina ja kindel, et Volkswagen ei räägi krüptorahade maailmas “mittevahetatava märgi” väljastamisest (NFT on ainulaadne digitaalne sertifikaat, mis salvestatakse plokiahelasse, garanteerib eseme originaalsuse kohta ja annab sellele ainuõigused), pole meil muud kui oletused selle kohta, mida see salapärane pilt tähendab. Toimetasime pildiga natuke Photoshopis ning ei leidnud ühtegi selgelt “kiiret” lisa peale luugispoileri, mis näeb siinkohal välja mõnevõrra kõrgendatud ja teistsuguse kujuga kui praeguste supermoodsate Golfide, nagu GTI, GTE ja GTD, uksespoilerid (jäägem ametliku terminoloogia juurde).
See element on rohkem nagu Golf R kinnitus ja kui lähtuda sellest, siis – mõeldes viimase paari aasta Golfi puudutavate kuulujuttude peale – komistame tõelise pommi, ajakirja Car 2019. aasta veebruari artikli peale, mis võib olla meile abiks. Briti väljaanne kirjutas toona, et VW avaldab Mk8 Golfi mudelivaliku jaoks GTI Cupi versiooni, kus uus ilme muutub standardseks GTI TCR piiratud väljaandele, mis saabus Euroopasse koos uusima Mk7 Golfiga. Kuuldavasti mahub uus mudel GTI ja Golf R-i vahele ning kuigi ajakiri Car väitis, et see on võimsam kui R, on GTI Cupil endiselt sama 286 hobujõudu ja 370 Nm kui GTI TCR-il, olles nii märkimisväärne “kõigi aegade sportlikum golf”.
Uus versioon võiks olla aerodünaamilisem, madalama kliirensi, suuremate rataste ja tugevamate piduritega ning diferentsiaaliluku võimalusega. Samuti, nagu ka GTI TCR-i puhul, võivad ostjad maksta tippkiirust piirava kiibi eemaldamise eest. Selle asemel, et 260 km tunnis tippkiiruse eest saada vaid kümmekond kilomeetrit tunnis, oleks Mk8 GTI Cup eemaldatud piirajatega kiirendanud 267 km/h. Tõsi, see näeb välja rohkem nagu eelmisel aastal Euroopasse jõudnud GTI Clubsport 45, aga samas on see kõik vaid oletus teaserpildi järgi. Selge on see, et midagi uut on tulemas. Võib-olla on see Clubsport mudeli evolutsioon Ameerika avalikkuse jaoks ja selge vihjega 45. aastapäeva Golfi mudelile.
Värskem teooria on see, et 2020. aasta aprillis ennustatud Golf R Plus toodab oma 2,0-liitrise mootoriga umbes 400 hobujõudu ja saavutab 60 miili tunnis vähem kui nelja sekundiga. Tegemist oli modifikatsiooniga, mille loomisega ei olnud isegi VW kõrged juhid nõus. Versioon, mida nägi ette 2014. aasta Golf R 400 kontseptsioon. See, mis soovis laenata Audi 2,5-liitrist viiesilindrilist mootorit, et olla veelgi tugevam konkurent enda ülipopulaarse luukpäraga Audile, mille peale ütles Audi, et nad on arvatavasti hulluks läinud.
Igal juhul saame järgmisel kuul teada, millega täpselt tegemist on.