Honda kutsub kapotikaane sulguri purunemise tõttu tagasi 789 000 sõidukit
Honda kutsub tagasi ligi 789 000 sõidukit, millel võib defekti tõttu sõidu ajal kapotikaas avaneda. Kõik, kes unistasid võimalusest oma lemmikstseen 1995. aasta Tommy Boy filmist ise läbi teha, on kahtlemata vaimustuses. Seevastu need, kes ei taha Chris Farleyle varajase hauani järgneda, eelistavad tõenäoliselt lasta oma auto enne sellist lõbusat juhtumit ära parandada.
Tootja poolt National Highway Traffic Safety Administrationile (NHTSA) esitatud aruandes on defektsed mudelid üles loetletud. Nende hulka kuuluvad Honda Passport 2019, Honda Pilot 2016-2019 ja Honda Ridgeline 2017-2020. See puudutab 788 931 sõidukit kogu maailmas, millest suurem osa (725 000) asub Ameerika Ühendriikides.
Honda sõnul võib esitihendi juurest kapoti ja radiaatorivõre vahel voolata läbi liigsel määral õhku. Suurel kiirusel võib see tekitada vibratsiooni, mille tõttu kapott murdub lahti ja paiskub vastu esiklaasi. Täpsemalt võib vahetpidamatu liikumine põhjustada kapotikinnituse löökuri purunemise pikisuunalise pinge mõjul ning löökur tõmmatakse kapoti küljest lahti. Siis piisab tugevast tuuleiilist (või isegi tavalisest õhuvoolust maanteel) ja juba osaletegi “Pimesõidul”.
Tundemärgid, mis näitavad, et teie maastur või pikap võib teile suure üllatuse valmistada, on kapoti vibratsioon ja lõgisemine sõidu ajal. Samuti võiks autoomanik tähele panna, kui kinnine kapott ei liibu autokere vastu nii tihedalt kui varem.
Huvitaval kombel tundub Honda olevat defektist teadlik juba 2016. aasta juulis. NHTSA-le esitatud dokumendid näitavad, et autotootja märkas Ridgeline’i mudelil stressitesti läbimisel tekkinud pragusid. Lõpuks parandas Honda löökuri kinnitust, kuid ei vaevunud pärast autode tootmisse paiskamist katsetama, kuidas see lahendus toimis.
Kapoti vibreerimisoht ajendas 2017.aasta aprillis läbi viima uuringud. Järgmise aasta detsembris ilmus tehnohoolduse bülletään, milles viidati kapoti halvale tsentreeringule. Ühtlasi avastati 2019. aastal testimisel Passport’i mootoriruumist korrosioon, mis viitab soola ja vee sattumisele sellesse piirkonda. Honda teatas, et võttis kasutusele erimeetmed selleks, et mudelid Passport ja Pilot veereksid konveierilt maha õigesti paigaldatud kapottidega juba selle aasta aprillis, samu meetmeid rakendati Ridgeline’i juures paar kuud hiljem.
2019.aasta augustis võeti löökurid uurimise alla. Kuid alles 2021 märtsis teatas Honda, et neil tõepoolest õnnestus esile kutsuda olukord, milles toimub täielik murdumine. Järgmised paar kuud pühendati murdumist soodustavate tegurite väljaselgitamisele ja võimalike lahenduste leidmisele. Autotootja ütles, et ei ole teadlik ühestki sel põhjusel toimunud õnnetusest. Ometigi sai ta üle 100 garantiinõude sama probleemiga seoses.
30.novembril hakkasid edasimüüjad saama Hondalt teateid soovitustega tugevdada kapoti löökurit, et see nii kergelt ei laguneks või täiendava turvameetmena vahetada välja kogu kapott. Tavapäraselt toimub remont vastavalt NHTSA tagasikutsumise protokollidele tasuta. Kliente teavitatakse sellest alates 17. jaanuarist ning need, kes on remondi eest juba tasunud, saavad hüvitist.